News
Discover Groupe INELYS’ latest news and events
- Avril 2024 – Revue de presse
INELYS a été mentionné dans plusieurs médias pour ses initiatives récentes, notamment pour parler de son nouveau statut d'entreprise à mission et de son engagement en matière de RSE et de CSRD.
Retrouvez notre communiqué de presse :
"INELYS, entreprise à mission : un engagement fort pour un avenir durable"
Retrouvez toutes nos apparitions :
"Pourquoi le groupe Inelys devient entreprise à mission ?"
"70 dirigeants locaux prêts à tout changer."
Perspectives économiques. "La CSRD aura du poids, c'est une certitude"
- Avril 2022 –
Avec une tendance à l’externalisation de la paie, la société INPACT, qui a rejoint le groupe INELYS en février 2022, se positionne comme un acteur essentiel, en proposant des solutions optimisées.
Invité au micro d'Alexia BORG, François Bizot (directeur général d’INPACT) nous en dit plus sur ce sujet : prestations, outils, objectifs,…
Cette interview fut également l’occasion d'annoncer le rapprochement entre INELYS et INPACT, deux sociétés capables de de proposer une offre globale en matière de prestations sociales : Édition des paies • Expertise-comptable • Conseil social • Comissariat aux comptes • Fiscalité • Juridique • Audit social • ...
- Février 2022 – COMMUNIQUE DE PRESSE
- February 2022 - PRESS RELEASE
INPACT joins the INELYS Group in February 2022: this acquisition strengthens INELYS' social department and consolidates its position alongside SMEs and SMIs for social expertise and payroll management.
Inpact is a company providing services to companies, and is a publisher and integrator of Payroll and HRIS solutions for SMEs and SMIs with 40 to 2000 employees. With 25 employees, expert consultants in HR payroll, analysts, a legal department in social law, a specific development department and a team of business engineers.
- Février 2022 –
- February 2022 –
Nadège PARMENTIER, director of the LMNP department at INELYS, took part in a question and answer game with Gilles LECLERC, economic journalist for the program LA TRIBUNE BUSINESS TV. On the program: a complete overview of real estate investment in furnished rentals!
"More than a niche, it is a question of a real trend in real estate investment" reminds us Nadège PARMENTIER, while explaining to us the stakes and benefits related to the latter!
Discover the video interview as well as the article on the LA TRIBUNE website :
- Décembre 2021 –
- December 2021 –
During the health crisis, chartered accountants helped companies obtain their PGEs or formulate their requests for partial unemployment. Today, their presence at the heart of the economy is essential to properly manage the problems of emerging from the crisis. This role is fulfilled in particular by Inelys,
Nicolas Priest, founder of the group, CEO, chartered accountant and auditor explains to us what the issues are in the context of this pandemic in the program #JMLeco presented by the economic editorialist Nicolas DOZE.
Discover the video interview as well as the article on the BFM Business website :
- September 2021 -
Innovative and growing, the Inelys group is making a name for itself thanks to the diversification of its activities and its adaptation to digitalization. This is why Forbes magazine invited Nicolas Priest to discuss the INELYS company on the set of BUSINESS INSIDE, presented by Jean-Marc Sylvestre.
Check out the video interview and the article on the Forbes website :
Innovateur et grandissant, le groupe Inelys fait parler de lui grâce à la diversification de ses activités et par son adaptation à la digitalisation. C’est pourquoi le magazine Forbes a invité Nicolas Priest à échanger de l’entreprise INELYS sur le plateau de BUSINESS INSIDE, présenté par Jean-Marc Sylvestre.
Découvrez l'interview vidéo ainsi que l'article sur le site de Forbes :
- January 2021 -
The groupe INELYS is constantly evolving. Now it has moved into new premises in Paris, bringing together three offices initially located in the 12th arrondissement. The new Paris office is in the strategically-located 20th arrondissement, (close to major road networks, the Paris ring-road, three metro lines (1,6 and 9), the RER A suburban rail line and the T3a/b tram) and offers a larger workspace. On top of this brand-new premises, our team members can enjoy the use of a gym and showers.
- December 2020 -
As 2020 drew to a close, in spite of the pandemic, the groupe INELYS continued to roll up its sleeves for good causes!
We organized a toy donation drive for underprivileged children at the Group’s head office in Lyon, with the toys collected going to the RED CROSS. After an in-house awareness campaign, many employees got involved in this initiative. The Group as a whole was delighted to be able to give the gift of Christmas to many children. INELYS also made a donation to the DOCTEUR CLOWN not-for-profit, a local charity which is active in hospitals in the Rhône, Ain and Loire regions. This charity brings laughter, magic, colour and music to children in hospital, helping them to cope better with their illness.
- January 2020 -
The INELYS accounting and business consulting firm is expanding its presence in LYON and PARIS.
At the beginning of 2020, INELYS continued to grow with its acquisition of the SM2A accounting firm based in Paris’ 12th arrondissement (12 employees, 1.4 million € turnover) and Lyon 6-based accountancy firm LANOOTE (3 team members, turnover of 500,000€).
‘We are delighted to welcome the staff of the SM2A and LANOOTE accounting firms to the INELYS family – and to have the chance to support a new clientele’, explained Nicolas Priest, CEO of the Groupe INELYS. ‘Above and beyond traditional accounting services, we offer a range of other business services going from management consulting to tax planning, recruitment and personal wealth management for business leaders.’
INELYS has had a presence in the Île-de-France region for over four years and now has a team of more than 30 based in Paris’ 12th arrondissement. The main market segments we target are micro-enterprises, SMEs and self-employed professionals.
‘INELYS quickly made a strong case and persuaded us to transfer ownership of our firm’ explained Antoine Marcelli, director of the SM2A accounting firm. ‘This coming together enabled us to offer new services to our clients and to put new tools at their disposal. Our 2 companies are driven by the same values and share a common goal, that is, to help local businesses flourish.’
This external growth strategy is an integral part of the Group’s approach, which centres around growing its presence whilst continuing to offer its local clients an approachable, face-to-face service.
Founded in Lyon 10 years ago, as of the beginning of 2020, the Groupe INELYS boasted 140 employees spread across 6 sites in France, generating a turnover of 14 million euros.
En perpétuelle évolution, le groupe INELYS déménage dans de nouveau locaux à Paris pour réunir ses 3 agences initialement basées dans le 12è arrondissement. C’est dans le 20ème qu’INELYS a donc installé sa nouvelle agence parisienne ! Cet emménagement permet de bénéficier d’un emplacement stratégique (proximité des axes routiers, périph, ligne de métro 1,6 et 9 / RER A : / Tram : T3a/b) et de disposer d’un plus grand espace de travail. Un environnement flambant neuf pour les salariés, qui plus est, équipé d’un espace de sport et de douches.
- Décembre 2020 –
Pour cette fin d’année 2020, malgré la crise sanitaire, le groupe INELYS continue de s’engager pour de belles causes !
Nous avons organisé une collecte de jouets pour les enfants défavorisés au siège social du Groupe à Lyon, pour en faire don auprès de LA CROIX ROUGE. À la suite d’une sensibilisation interne, nombreux sont les collaborateurs à s’être impliqués dans cette action : une grande fierté pour l’ensemble du Groupe de pouvoir offrir un noël à de nombreux enfants. INELYS a également réalisé une dotation auprès de l’association DOCTEUR CLOWN, une association régionale qui intervient dans les hôpitaux du Rhône, de l’Ain et de la Loire. Cet organisme à but non lucratif apporte rire, magie, couleur et musique … aux enfants hospitalisés pour les aider à mieux vivre leur maladie.
– Janvier 2020 –
INELYS, cabinet d’expertise comptable et de conseils aux entreprises, renforce sa présence sur LYON et PARIS.
En ce début d’année 2020, INELYS poursuit son développement par l’acquisition du cabinet d’expertise comptable SM2A sur Paris 12è (12 collaborateurs, 1,4 d’€ de CA) et du cabinet LANOOTE sur Lyon 6 (3 collaborateurs, 500 000 € de CA).
« Nous sommes heureux d’accueillir au sein d’INELYS les équipes des cabinets SM2A et LANOOTE et d’accompagner de nouveaux clients », explique Nicolas Priest, PDG du Groupe INELYS. « Car au-delà des missions traditionnelles d’expertise comptable, nous proposons une gamme de services étendue, allant du conseil en stratégie, à l’optimisation fiscale, au recrutement ... jusqu’à un accompagnement personnalisé aux dirigeants. »
Déjà présent en Île-de-France depuis plus de 4 ans, INELYS compte aujourd’hui plus de 30 collaborateurs dans le 12è arrondissement de Paris avec un positionnement sur le marché des TPE, PME et professions libérales.
« Nous avons rapidement été séduits par INELYS pour transmettre notre cabinet », explique Antoine Marcelli, associé du cabinet SM2A. « Ce rapprochement nous permet d’apporter à nos clients de nouvelles prestations et de leurs proposer de nouveaux outils. Nos 2 cabinets sont animés par des valeurs et un objectif commun, à savoir accompagner les entreprises locales dans leur développement. »
Ces croissances externes s’inscrivent donc dans la stratégie du Groupe qui est de renforcer sa présence, tout en préservant la proximité de service auprès d’une clientèle locale.
Créé à Lyon il y a 10 ans, le Groupe INELYS compte en ce début d’année 2020, 140 collaborateurs sur 6 implantations en France, pour un CA de 14 millions d’€.